باد کردن خودروهای دیزلی روی دست فروشندگان!

۳۳۶

تقاضای خودروهای دیزلی در آلمان به حدی کاهش یافته که نمایندگی‌ها خودروهایی به ارزش ۵٫۳ میلیارد دلار را هنوز نتوانسته‌اند به فروش برسانند.
اوایل ماه پیش، فولکس‌واگن، دایملر و ب ام و توافق کردند ۵ میلیون دستگاه از آلاینده‌ترین محصولات خود را به‌روزرسانی کنند و درعین‌حال تخفیف‌ها و مشوق‌هایی را برای تعویض مدل‌های قدیمی‌تر در نظر بگیرند. البته وزیر محیط‌زیست آلمان معتقد است برنامه‌های در نظر گرفته برای دست‌یابی به سطح قابل‌قبول آلایندگی نیتروژن اکسید کافی نخواهد بود.

از زمان رسانه‌ای شدن رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن تقاضا برای خودروهای دیزلی در آلمان کاهش یافته است. در حقیقت ۲۹ درصد مالکان خودروهای دیزلی در این کشور اعتراف کرده‌اند به دلیل نگرانی‌ها درباره افت ارزش، می‌خواهند هرچه سریع‌تر خودروی خود را بفروشند. علاوه بر این ۷۷ درصد نمایندگی‌ها قیمت مدل‌های دیزلی را کاهش داده‌اند.

در خبری که چند روز پیش منتشر شد، رئیس بخش خودرو در یکی از بانک‌های بزرگ گفت: “ترس جدید از دیزل در میان مصرف‌کنندگان تأثیر قابل‌توجهی روی خودروسازان داشته‌. کمپانی‌های خودروسازی نیازمند یک تغییر جهت استراتژیک به‌سوی خودروهای الکتریکی هستند.”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل