«کادیلاک» با این مدل ۱۱۵ سالگی خود را جشن می گیرد

۳۲۲

این خودروساز اصیل آمریکایی با ویرایش تازه‌ای از مدل CTS-V؛ موسوم به توده‌یخ (Glacier)، صد و پانزده‌ سالگی فعالیت خود را جشن گرفت.
۱۱۵ سال پیش در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۲۸۱ خورشیدی، ویلیام مورفی،‌ لموئل بوئن و هنری للاند رسما شرکت خودروسازی کادیلاک را تاسیس کردند. کادیلاک همزمان با ورود به سال جدید فعالیت خود، ویرایش توده‌یخ متالیک CTS-V را عرضه کرده است. این خودرو ۱۰۳,۸۸۵ دلار قیمت دارد و فقط ۱۱۵ نسخه از آن ساخته خواهد شد که باعث می‌شود جزو نمونه‌های کمیاب CTS-V باشد. با پرداخت این قیمت، قدرت اضافی پیشرانه،‌ هندلینگ بهتر و فضای داخلی خاصی نصیب خریدار نمی‌شود؛ اما خودروساز آمریکایی برای بدنه خودرو رنگ فابریک توده‌یخ متالیک را در نظر گرفته است.

سایر تغییرات این خودرو، شامل ویژگی‌های جدیدی علاوه بر نسخه استاندارد CTS-V می‌شود. بسته فیبرکربن شامل قطعاتی برای دریچه خروجی کاپوت، سپر جلو، اسپویلر عقب و توزیع‌کننده هوای پشت است. ادوات لوکس کابین،‌ سیستم تحلیل علملکرد راننده، ترمز‌های مرغوب برمبو با کالیپر قرمز، سقف پانورامیک و صندلی‌های برند ریکارو، از سایر تجهیزات ویرایش جدید هستند. این کادیلاک به همان پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ نسخه استاندارد با ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۴ نیوتن‌متر گشتاور، همراه تعلیق هوشمند مغناطیسی، عرضه می‌شود.

ممکن است این خودرو، چندان هم خاص نباشد؛ اما گزینه‌های جذابی را تنها در یک بسته ارائه می‌کند. در حالیکه شاید پرداخت هزینه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار برای یک کادیلاک کلاس سدان، عجیب به نظر برسد، این خودرو در قیاس با سایر خودروهای اس‍پرت بازار، قیمت کمتری دارد. در آزمایش‌های انجام شده، کادیلاک CTS-V در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی می‌کند. این خودرو شبیه به شورولت کاروت Z06، عملکرد بسیار خوبی دارد، اما راحتی انکارناپذیری خواهد داشت و در کلاس خود، صرفه‌جویی قیمت ۱۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ دلار در مقایسه با نمونه‌های آلمانی ارائه می‌کند. برای کسی که رنگ بدنه و این آپشن‌های خاص اهمیت دارد، پیدا کردن سدان اسپرتی که جذاب‌تر از ویرایش توده‌یخ CTS-V باشد، آسان نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل