ساینا بخریم یا کوییک؟

۳۰۲

امروز اگر کسی بخواهد محصولی جدید و با قیمت کمتر از ۴۰ میلیون تومان خریداری کند با گزینه های مختلفی از جمله ساینا و محصول تازه وارد کوییک روبه خواهد شد.
در حال حاضر خریدارانی که به دنبال خودروهای جدید و البته ارزان قیمت هستند با گزینه‌های محدودی در بازار مواجه می شوند که همین امر آنها را در خرید خودرو با مشکلاتی روبه رو می‌سازد. البته قرار بود در مشارکت‌های جدید خودروسازان‌کشور با خارجی‌ها محصولاتی با قیمت مناسب راهی بازار شود اما متأسفانه قیمت این خودروهای جدید بیش از ۸۰ میلیون تومان است.

به هر حال اگر امروز کسی بخواهد محصولی جدید و با قیمت کمتر از ۴۰ میلیون تومان از بازار خریداری کند با همان خودروهای قدیمی یا چند مدل که بروز شده‌اند روبه رو خواهد شد. در این گزارش در صددیم تا دو محصول سایپا که به نوعی خودروهای جدید محسوب شده و قیمت زیر ۴۰ میلیون تومان دارند را مورد بررسی قرارداده و با ارائه اطلاعاتی خریداران را در خرید این محصول راهنمایی کنیم.

کوییک
این خودرو در اواسط اسفند ماه سال گذشته تحت عنوان ارزان ترین خودروی اتومات رونمایی شده و قرار است به زودی به بازار عرضه شود. براساس ادعان فعالان بازار کوییک همانند تیبا ۲ است که با تغییرات اندکی روبه رو شده است. این خودرو از نمای جلو چهره‌ای اسپرت دارد که تفاوت چراغ های آن نسبت به تیبا۲ کاملاً مشخص است. در نمای جانبی نیز شباهت این خودرو به تیبا ۲ باعث ناامیدی مشتریان می شود. فقط نوع دستگیره‌ها و نوارهای پلاستیکی در کنار چرخ‌ها، بخش جدیدتر این خودرو هستند. تغییر سایز چرخ‌ها هم باعث شده ظاهر خودرو مناسب شود. 

ساینا
ساینا نیز با وجود کمی تغییرات ظاهری همان تیبای خودمان است. این خودرو دارای ۲ ایربگ (راننده و سرنشین جلو)، مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD،مجهز به سیستم ضد سرقت، شیشه بالابرهای برقی جلو، گرمکن شیشه عقب، صفحه نمایشگر (MFD)، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی ، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک است.

در این خودرو کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش‌کشندگی امکان خارق‌العاده‌ای نیست اما در کمال تعجب ساینا آن را تنها به صورت آپشن در اختیار راننده می‌گذارد. این اتفاق برای سنسور دنده‌عقب هم رخ داده. در حالی که خرید آن در تمام مغازه‌ها امکان‌پذیر است. شرکت سازنده تهویه مطبوع را هم به عنوان آپشن به خریداران ساینا پیشنهاد می‌دهد، اتفاقی که در مورد تیبا هم امکان‌پذیر بود. از نمای جلو و در نمای پشت ساینا دچار تغییر و تحول شده تا متوجه شباهت آن با تیبا نشویم اما وقتی از کنار به آن نگاه می‌کنید درها و ستون تیبا دیده می‌شود.

در مقایسه این دو خودرو باید گفت از نمای جانبی هیچ‌کدام از خودرو‌ها نمره خوبی را کسب نکرده و در هر دو محصول از طراحی تیبا استفاده شده است. البته شاید کوییک با یک سری تزئینات اعمال شده برای برخی از افراد جذاب‌تر باشد.
همچنین در نمای عقبی دو خودرو که عمده تفاوت ظاهری این خودرو ها در این قسمت دیده می‌شود؛ کوییک دارای طراحی به‌روز‌تر است‌. درحالی‌که نمای عقب ساینا با چراغ‌های کوچک چهره یک نواختی دارد. طراحی داخلی این دوخودرو از جمله تزئینات، صندلی‌ها، مشابه است.

در بحث قیمت این دو خودرو شباهت زیادی به هم ندارند، چرا که در حال حاضر کارخانه ساینا EX با قیمت ۲۸ میلیون۱۴۸ تومانعرضه می شود درکنار این محصول قرار است دو مدل دنده ای و اتوماتیک کوییک هم با قیمت ۳۶ تا ۴۰ میلیون هم به زودی وارد بازارشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل