مدیرعامل سایپادیزل: ۵۰ درصد کامیون های «ولوو» داخلی سازی می شود

AndroidOnlineNewsImage (99)

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا دیزل از برنامه ریزی برای ارتقای داخلی سازی کامیون های ولوو مونتاژی این شرکت به ۵۰ درصد تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد.
«رسول محمدصادقی» درباره کامیون های ولوو FH500 مونتاژی این شرکت، افزود: اینک ۲۵ درصد این کامیون ها داخلی سازی شده که شامل اتاق و لاستیک هاست و باقیمانده قطعات این خودرو به صورت سی کی دی (CKD) وارد می شود.
سی کی دی بسته ای کامل شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید به یکدیگر متصل شوند.
به گفته این مقام مسئول، کامیون های روز ولوو در این شرکت تولید می شود و برای به روز نگه داشتن آنها باید برخی مجموعه ها و قطعات را از شرکت مادر تهیه کنیم.

** تاثیر برجام
محمدصادقی یادآوری کرد: فشارها و تحریم های اقتصادی موجب قطع روابط شرکت های اروپایی با سایپا دیزل شد، اما با اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) برنامه های این شرکت با ولوو و رنو از سر گرفته شد.
«سایپا دیزل جزو شرکت هایی بود که پس از برجام موفق به گشودن ال سی(خط اعتباری) و همچنین ال.سی یوزانس های ۶ ماهه و یکساله شده و از فضای پابرجام به خوبی در حال استفاده است».
وی اضافه کرد: این خطوط اعتباری از طریق شرکت های فروشنده که با آنها در حال همکاری هستیم، گشایش یافت.

شامگاه بیست و ششم دی ماه ۱۳۹۴ با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
روز شنبه گذشته قرارداد همکاری چهارجانبه شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون همراه با تحویل کامیون های ولوو طرح نوسازی به مشتریان در محل شرکت سایپا دیزل به امضا رسید.
کامیون کشنده FH500 دارای گیربکس قدرتمند ۱۶ دنده و تجهیزاتی مانند کروز کنترل، فشارسنج روغن، دکمه استارت موتور خارج از کابین، دستگاه موقعیت یاب و … است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل