آشنایی با سریع‌ترین «پورشه ۹۱۱ توربو S»

AndroidOnlineNewsImage (83)

به استثنای هیولای GT2 RS، هیچ‌چیزی قدرتمندتر از مدل انحصاری توربو S در سبد محصولات رنگارنگ پورشه ۹۱۱ نیست. پیشرانه ۳٫۸ لیتری این خودرو قدرت ۶۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد اما تیونری با نام ادو کامپتیشن راهی برای خارج کردن اسب‌های بیشتر از دل قطعات آهنی این آلمانی پرمدعا پیدا کرده است. این پیکان آبی با قدرت ۶۷۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری به عنوان سریع‌ترین ۹۱۱ توربو S از نسل کنونی شناخته می‌شود.

می‌پرسید چقدر سریع؟ به منظور فهمیدن حداکثر سرعت، این تیونر خودروی خود را به ATP پاپنبورگ آلمان برده و در آنجا به سقف سرعت ۳۴۴٫۱۸ کیلومتر در ساعت رسیده است. سپس نشریه اتوبیلد این خودرو را به پیست دیگری بوده تا سرعت را تایید کند و پس از تست‌ها این ادعا را تأیید کرده است. بدین ترتیب این خودرو سریع‌تر از توربو S سری انحصاری بوده که حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

این خودرو نه تنها سقف سرعت بیشتری دارد بلکه پرشتاب‌تر هم می‌باشد زیرا تنها به ۲٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که این رکورد نیز دو دهم ثانیه سریع‌تر از توربو S سری انحصاری پورشه است. تنها ۸٫۶ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از زمین کنده شده و به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که آن هم یک ثانیه کامل سریع‌تر از مدل پورشه است. برای رسیدن از سرعت صفر به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۲۳٫۴ ثانیه زمان لازم دارید.

پیکان آبی بر پایه ۹۱۱ توربو S فیس لیفت تولید شده و قادر است به لطف واحد کنترل پیشرانه جدید و نرم‌افزار بهینه قدرت بیشتری تولید کند. جالب آنکه ادو کامپتیشن می‌گوید پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر است. رینگ‌های فورج کاری شده ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق با ۳۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر از دیگر تغییرات این خودرو هستند. همچنین کاپوت فیبر کربنی آن از مدل GT3 RS گرفته شده است.
برای دانستن بهای این خودرو باید با تیونر تماس بگیرید. برای یادآوری باید گفت توربو S استاندارد بهای آغازین ۲۰۵۱۳۳ یورویی در آلمان دارد درحالی‌که بهای آن در آمریکا از ۱۹۰۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. سری انحصاری تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه ساخته شده و برای آن باید ۲۵۹۹۹۲ یورو بپردازید.
هنوز قانع نشده‌اید؟! ادو می‌گوید قبلاً در حال کار بر روی برنامه مرحله دوم می‌باشد!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل