فراخوان بزرگ «هوندا آکورد» به خاطر ریسک آتش‌سوزی

AndroidOnlineNewsImage (63)

به خاطر ۴ گزارشی که درباره آتش‌سوزی قطعات پیشرانه هوندا آکورد در آمریکا منتشر شده، این خودروساز ژاپنی فراخوانی را برای حدود ۱/۱۵ میلیون دستگاه از خودروهای یاد شده را اعلام کرده است. خوشبختانه هیچ تلفات یا مجروح مرتبط با این مشکل تاکنون گزارش نشده است.
خب مشکل چیست؟ مشکل به حسگر باتری ۱۲ ولتی مربوط می‌شود که در کابل منفی باتری و داخل قطعات پیشرانه قرار داشته و حالت شارژ باتری را زیر نظر دارد. تنها وظیفه این حسگر آگاه کردن راننده از مشکلات مربوط به باتری یا سیستم شارژ آن می‌باشد.
در خودروهای تحت تأثیر این مشکل که مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ را دربر می‌گیرد، شاید حسگر به خوبی در برابر رطوبت مقاومت نکند و نمک‌های موجود در جاده شاید باعث خورده شدن آن شده و در نهایت اتصال کوتاه به وجود آید. اگر این اتفاق رخ دهد حسگر می‌تواند به دلیل مقاومت الکتریکی داغ شده و در موارد بدتر آتش بگیرد.
تا آخر این ماه هوندا مالکان خودروهای یاد شده را آگاه خواهد کرد و دستورالعمل‌هایی را برای آن‌ها خواهد فرستاد تا به نزدیک‌ترین نمایندگی خود مراجعه کنند. خودروها در مراکز سرویس تست خواهند شد و اگر ضروری باشد حسگر مربوطه بدون دریافت هزینه‌ای تعویض خواهد شد.
هوندا گفته به دلیل اینکه تعداد قطعات بسیار زیادی برای این فراخوان نیاز است، اگر حسگر باتری در شرایط خوبی باشد نمایندگی تنها تعمیری موقتی را انجام خواهد داد. در نهایت تمامی مالکان خودروهای یاد شده که تعمیر نهایی را نداشته‌اند اعلان ثانوی برای تعمیر نهایی در آینده دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل