ده خودرویی که همه از آنها متنفرند!

AndroidOnlineNewsImage (5)

آمریکایی‌ها خودروهای خود را بسیار دوست دارند و گاهی این دوست داشتن غیر منطقی به نظر می‌رسد. اگر جدول فروش خودروها را در آمریکا نگاه کنید، متوجه خودروهای ضعیفی می‌شوید که هزاران دستگاه از آن‌ها به فروش رسیده‌اند.
مهم نیست یک خودرو چقدر ایراد دارد، مهم این است که به هر حال در آمریکا به فروش می‌رسد. اما با وجود این منطق آمریکایی‌ها، برخی خودروها هستند که آمریکایی‌ها نیز آن‌ها را دوست ندارند؛ در ادامه با ۱۰ مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱- ساترن یون: ساترن به عنوان یک زیر مجموعه بلند پروازانه جنرال موتورز شروع به کار کرد اما خودروهایی مانند یون نشان دادند که این کمپانی نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. ظاهر این خودرو خوب نبود و مشکلات کیفیتی بی‌شماری داشت. در میان ویژگی‌های احمقانه یون، محل قرارگیری کیلومتر شمار واقعا دیوانه‌وار است. کیلومتر شمار این خودرو در وسط کابین قرار گرفته است. این ویژگی شما را مجبور می‌کند تا برای دیدن سرعت خود، ۱۸ اینچ به سمت راست بچرخید. بارها فراخوان‌های مختلفی برای این خودرو منتشر شد؛ یکی برای مشکل استارت، دیگری برای نشت پمپ بنزین و… . نهایتا ساترن در سال ۲۰۰۹ از بین رفت.

۲- دوج اومنی: درست مثل هر خودرو ضعیف دیگری، دوج اومنی نیز طرفداران خود را داشت و اولین نسخه آن بسیار خوب فروش رفت. به هر حال، زمانی که خریداران سوار اومنی خود می‌شدند، متوجه مشکلات بسیاری در آن می‌شدند. گزارش‌های خریداران نشان می‌دهد که مشکلات بسیاری در کیفیت ساخت آن دیده شده و همینطور استاندارد امنیتی بسیار پایینی دارد. میلیون‌ها نفر در سال‌های دهه هشتاد میلادی از این خودرو متنفر شدند. ما هم به شما توصیه می‌کنیم اگر در خیابان با این خودرو مواجه شدید، حتما فرار کنید.

۳- هامر اچ ۲: اگر یک نمایشگاه از خودروهای ضعیف معروف ایجاد شود، هامر اچ ۲ بازدید کننده‌های بسیاری را به نمایشگاه جذب می‌کند. جالب است که بدانید همه از اندازه این هیولا بیزارند و این بیزاری کاملا جهانی است. دلایل زیادی برای نفرت از هامرها وجود دارد:‌ مصرف سوخت آن‌ها، اندازه‌ای که اشغال می‌کنند، امنیت پایین و این لیست همچنان ادامه دارد. تنها کاری که لازم است بکنید این است که یکی از آن‌ها را بخرید و دیگر تا آخر عمر از خودرو بیزار می‌شوید.

۴- ایسوزو اکسیوم: پیش از فرار کردن از بازار آمریکا، ایسوزو خودروهای به‌درد نخوری را به بازار آمریکا وارد کرد و اکسیوم یکی از آن‌ها بود. تعداد بسیار کمی از این خودرو به فروش رسید و کاملا ناموفق بود. تنها در بازه سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ بود که این خودرو به فروش رسید و پس از آن ایسوزو از آمریکا رفت.

۵- کیا ریو: وقتی در میان خودروهای اجاره‌ای ارزان قیمت به‌دنبال خودرو مورد نظر خود می‌گردید، نام ریو در آن می‌درخشد. دلیل آن است که هیچ کس نمی‌تواند این خودرو را براند و پس از چند روز با عصبانیت فرار نکند. سال‌ها پیش، ریو از فرمولی متشکل از ارزانی، حوصله سر بری و ناامنی ساخته شد. تاکنون نیز تغییر زیادی نکرده است. ممکن است مدل ۲۰۱۸ این خودرو که در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد، دیدگاه‌ها را تغییر دهد اما اکنون این خودرو اصلا محبوب نیست.

۶- فیات استرادا: اگر از هر کسی بپرسید که شرم‌آورترین خودرو ساخته شده چیست، قطعا به فیات استرادا اشاره می‌کنند. با این اوصاف، در دهه هفتاد میلادی هر کس سوار این خودرو می‌شد، از آن متنفر می‌شد. استرادا یک نمونه آزمایشی از خودروی بی‌کیفیت در اوایل صنعت خودروسازی بود. فیات این خودرو را به عنوان یک وسیله ارزان و کوچک عرضه کرد و در سال ۱۹۸۳ نیز خط تولید این مدل را در آمریکا جمع کرد.

۷- نیسان کیوب: اگر خودروها می‌توانستند صحبت کنند، قطعا نیسان کیوب می‌پرسید که چرا خلق شده است. هیچ نیازی نبود که چنین خودرو زشت و نامتعارفی وارد خط تولید شود و هر کس که سوار آن می‌شود را مسخره عام و خاص کند. نیسان می‌توانست افزایش نفرت از این خودرو را پیش بینی کند زمانی که بخش بازاریابی آن‌ها، ظاهر قسمت جلویی را الهام گرفته از بولداگی که عینک آفتابی زده معرفی کرد. عجیب نیست که آمریکایی‌ها آن را یکی از شرم‌آورترین خودروهای تاریخ می‌دانند.

۸- کادیلاک سیمارون: تصور کنید که دهه هشتاد میلادی است و شما پول‌های خود را پس‌انداز کرده‌اید تا اولین کادیلاک خود را بخرید، اما به جای آن، یک شورلت کاوالیر با ظاهر کمی بهتر نصیبتان می‌شود. این دقیقا خصوصیات سیمارون است. موتور آن هم قدرتی برابر با ۸۸ اسب بخار تولید می‌کند. به جای یک کادیلاک، مشتری زشت‌ترین مدل جنرال موتورز نصیبش می‌شد. برای این که اوج فاجعه را درک کنید، اضافه می‌کنم که کادیلاک چیزی معادل ۳۰۳۰۰ دلار کنونی را از شما برای این خودرو می‌گرفت. نفرت ممکن است به قدر کافی برای این خودرو مناسب نباشد.

۹- اسمارت فورتو: در سال ۲۰۱۳، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند که اسمارت فورتو را شرم‌آورترین خودرو تاریخ بنامند. مردم ظاهر آن را یک شوخی در نظر می‌گرفتند و معتقد بودند نیمی از خودرو در طی یک عمل جراحی از میان رفته است. کسانی که این خودرو را رانده‌اند می‌دانند که فورتو یکی از ضعیف‌ترین خودروهای ساخته شده است و سیستم تعلیق آن نیز در کوچک‌ترین پستی و بلندی‌ها، استخوان‌بندی بدن شما را نابود می‌کند. حال این سوال باقی است که آیا این نیم خودرو واقعا به صرفه است؟ در حقیقت قیمتش حدود ۱۴۰۰۰ دلار بود و مصرف سوخت خوبی هم نداشت.

۱۰- شورلت اچ اچ آر: اگر از فراخوان متنفر هستید، قطعا از شورلت اچ اچ آر نیز خوشتان نمی‌آید. این مدل تنها توانست نیم میلیون دستگاه را به فروش برساند، آن هم در طی ۶ سال. اما جالب است بدانید که ۶ میلیون بار برای تعمیرات به نمایندگی‌ها برگشت. کسانی که این خودرو را به عنوان یک خودرو اجاره‌ای تهیه کرده‌اند، می‌دانند که نباید دوباره آن را استفاده کنند. اما کسانی که آن را خریده‌اند، بدترین معامله قرن را انجام داده‌اند. راستی چیزی از زشت بودن این خودرو گفتیم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل