قیمت نهایی «پژو ۲۰۰۸» اعلام شد/ ۳۰ میلیون بیشتر از قیمت جهانی!

AndroidOnlineNewsImage (2)

با وجود اینکه سازمان حمایت از قیمت ۱۲۰ میلیونی خودرو پژو ۲۰۰۸ خبر داده بود، طبق اعلام مسئولان، قیمت نهایی این خودرو زیر صد میلیون خواهد بود. قرار بود ازخط تولید پژو ۲۰۰۸ اسفند ۹۵ رونمایی شود،اما به دلیل برخی مشکلات روند داخلی سازی افتتاح رسمی اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (۲۰۰۸) ۱۲اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت .
ایران خودرویی ها از ابتدا اعلام کردند که قیمت تولید مشترکشان با پژو کمتر از ۱۰۰ میلیون خواهد بود و این موضوع موجب ترغیب مردم به خرید این خودروی ایرانی فرانسوی شد.

در روزهای اخیر بحث بر سر قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ فراگیر شده بود و اظهارات ضد و نقیضی به گوس می رسید و میر آخورلو معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو ۲۰۰۸ ، گفته بود که براساس آئین نامه پیش فروش خودرو ، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر ۵۰ درصد قیمت خودرو تعیین شده است، اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده ،پیش بینی می شود این خودرو با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود و با پیش فروش ۶۰ میلیون تومانی موافقت شد.

با این سخنان معاونت بازرسی سازمان حمایت، زمزمه ها برای فروش ۱۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ بیشتر شد و پیش فروش این محصول را با چالش هایی همراه کرد تا اینکه هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو قیمت نهایی این خودرو را ۹۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد.
به گفته یکه زارع این شرکت بر قولی که داده عمل خواهد کرد و این خودرو را با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون به فروش خواهد رساند .

۳۰ میلیون بیشتر برای برند فرانسوی
نکته قابل توجه این است که قیمت پایه این خودرو در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض ۱۳ هزار و ۳۴۵ پوند می‌شود یعنی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان است و معلوم نیست که چرا در ایران بر سرقیمت ۱۰۰ یا ۱۲۰ میلیون تومانی اختلاف است؟

البته قرار است که پژو ۲۰۰۸ با مشارکت ایران و فرانسه در داخل نیزساخته شود و قاعدتا بایستی هزینه کم‌تری جهت تولید داشته باشد ولی به نظر می رسد برای یدک کشیدن عنوان پژو برای یک خودرو که در داخل تولید می شود باید هزینه اضافی چند ۱۰میلیونی پرداخت شود.
گفتنی است پیش از تولید این خودروی ایرانی فرانسوی بطور غیررسمی قیمت آن ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان عنوان شده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل