اندازه گیری سرعت اینترنت با nPerf SpeedTest

b3b550a9-5b47-4f22-bb8a-2b34607a839c

اندازه گیری سرعت اینترنت یکی از موارد پراستفاده در بین کاربران دنیای مجازی است که برای این امر می‌توانید از اپلیکیشن وب سایت شناخته شده‌ی nPerf که با نام nPerf SpeedTest منتشر شده است استفاده کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.

 

سرعت دانلود، سرعت آپلود یا به طور کلی سرعت اینترنت از مواردی هستند که اگر میان صحبت کاربرانی که وقت زیادی را در دنیای مجازی می‌گذرانند بنشینید زیاد خواهید شنید. طبیعتا برای هر کاربری جذاب خواهد بود که سرعت دقیق اتصال اینترنتی خود را در زمینه‌ی دریافت و ارسال دیتا بداند. اپلیکیشن nPerf SpeedTest که به طور رسمی از سوی وب سایت شناخته شده‌ی nPerf منتشر شده است در هر سه پلت فرم این امکان را در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا بتوانند سرعت دریافت و ارسال اطلاعات را در اینترنت خود اندازه گیری کنند. این موضوع همیشه از روی کنجکاوی نیست و در بسیاری از مواقع نیز می‌توانید استفاده‌های مفیدتری از این امکان کنید. برای مثال وقتی سرویس Adsl جدیدی خریدرای می‌کنید می‌توانید توسط این اپلیکیشن سرعت آن را اندازه بگیرید تا متوجه شوید که آیا سرعتی که در قرارداد شما ذکر شده است در اختیارتان قرار گرفته است یا با سرعت پایین‌تری رو به رو خواهید شد.

nPerf SpeedTest انواع ابزارهای ارتباطی مانند Adsl‌ها، اینترنت سیم کارت اعم از ۲G,3G و ۴G و … را پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌توانید بازدهی سرعت خود را چه در اینترنت وای فای و چه در اینترنت سیمکارت بررسی کنید. نحوه‌ی کارکرد nPerf SpeedTest نیز به این صورت است که ارتباط اینترنتی شما را در سه حالت عمومی، بارگذاری صفحات اینترنتی و بارگذاری ویدئو بررسی خواهد کرد و در پایان، گزارشی از عملکرد ارتباط اینترنتی شما را نمایش خواهد داد. نکته‌ی جالب در این بخش استفاده از منابع محلی و نزدیک به شما است که باعث می‌شود تا دور بودن سرورهای در حال بارگذاری تاثیری در تست در حال انجام نگذارد. البته توجه داشته باشید که سرعت‌های نمایش داده شده در این اپلیکیشن‌ها بر حسب بیت بوده و در صورتی که قصد مقایسه‌ی آن با سرعت دانلود خود را داشته باشید، ابتدا باید با تقسیم عدد نهایی بر ۸ آن را به بایت تبدیل کنید. شما قادر خواهید بود تا نتیجه‌ی تست سرعت خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل