خودروی شیائومی SU7 پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد غیرقابل تعمیر شد!

خودروی شیائومیSU7
خودروی شیائومیSU7 پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد غیرقابل تعمیر شد. از زمان ورود اولین خودروی شیائومی به بازار زمان زیادی نمی گذرد. این خودرو که SU7 نام دارد، به دلیل مشخصات و کیفیتی فراتر از انتظارات، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما در کنار نقاط قوت متعدد، اخیراً اتفاق نادری برای SU7 افتاده که در صورت صحت ماجرا، ممکن است برای شیائومی خیلی گران تمام شود.

آنطور که شماری از نشریات چینی ادعا می کنند، یک دستگاه شیائومی SU7 تنها پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد، کاملاً از کار افتاده است. نکته عجیب اینکه ظاهراً این خودرو به هیچ وجه قابل تعمیر نبوده و نمایندگی فروش آن را برای بررسی علت دقیق، به شرکت شیائومی ارسال کرده است.
مالک خودروی بحث شخصی به نام آقای وِن است. وی خودروی خود را در تاریخ چهارم ماه می از یکی از نمایندگی های فروش شیائومی در استان فوجیان تحویل گرفته است. دو روز پس از تحویل خودرو، وی پستی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و مدعی شده هنگام حرکت با سرعتی بالا و در حالی که میزان کارکرد به ۳۹ کیلومتر رسیده، اتومبیل وی از کار افتاده است. آقای ون در پست خود افزوده به علت روشن نشدن خودرو، وی با بکسل کردن آن را به نمایندگی انتقال داده است.

شیائومی
شیائومی

ویدیویی که آقای ون منتشر کرده، خودروی او را در حاشیه جاده نشان می دهد. در حالیکه چراغ های چشمک زن روشن هستند، پیامی مبنی بر توقف قریب الوقوع خودرو و لزوم پارک کردن آن در نقطه ای امن و تماس با مراکز خدمات رسانی آنلاین در نمایشگر مرکزی نمایش داده می شود. اندکی بعد شیائومی SU7 متعلق به آقای ون با نمایش پیام دیگری از وقوع مشکلی در قوای محرکه و نبود امکان عوض کردن حالت حرکت از دنده جلو به دنده عقب و برعکس خبر می دهد.
نمایندگی شیائومی در تاریخ ۷ می تأیید نموده که شکایتی را از سوی آقای ون دریافت کرده؛ این نمایندگی همچنین پذیرفته که موفق به کشف ایراد آقای ون نشده است. خبرهای بعدی حکایت از آن دارند ماشین SU7 آقای ون برای بررسی های دقیق به یکی از کارخانه های اصلی شیائومی انتقال یافته است.

شاید اگر این اتفاق برای هر کس دیگری جز آقای ون می افتاد، قید هر محصولی را که نشان شیائومی را روی خود داشت، می زد و پول خود را از این شرکت پس می گرفت. اما آقای ون به جای دریافت مبلغ پرداختی درخواست کرده شیائومی یک SU7 دیگر به او تحویل دهد! عجیب تر اینکه شیائومی اعلام کرده تمامی مدل های در حال تولید، فروخته شده و دارای مشتریان اختصاصی خود هستند، از این رو نمی تواند یک خودروی جدید به آقای ون تحویل دهد. آنطور که در خبرها آمده، بخش خدمات مشتریان شیائومی مشغول رایزنی با آقای ون است تا وی را به بازپس گیری پول بعلاوه تمامی خسارت ها و هزینه های مربوطه متقاعد کند!

خرابی خودروی آقای ون، تنها مشکلی نیست که دامنگیر شیائومی SU7 شده؛ پیشتر گزارش هایی مبنی بر عدم کارایی سامانه ترمز اضطراری خودکار، یکسان نبودن ضخامت رنگ در قسمت های مختلف بدنه و همچنین فرسایش غیرطبیعی و بیش از حد صندلی خودروهای تست در رسانه های مختلف منتشر شده است.

ناگفته نماند فروش SU7 از اواخر ماه مارس شروع شده؛ تا پنجم ماه می، شیائومی موفق شده ۸۵۰۰ دستگاه از این سدان برقی را به مشتریان تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل